JWB – nominatie is een feestje

JWB Creatieve Communicatie is een reclame-/communicatiebureau, dat zich bezighoudt met advisering, conceptontwikkeling, vormgeving en productie van communicatieve uitingen in de breedste zin van het woord; van huisstijlen en foldermateriaal tot websites en multimediale producties.

Jan Willem en Ineke Bijvank zijn hun bureau in 1997 begonnen. Aanvankelijk werd nog vanuit de woning aan het Dalkruid gewerkt, maar al spoedig volgde via het Krachtenveld de verhuizing in 2001 naar het Gildenpoortgebouw aan het Gildenveld.

JW en Ineke 2

In de loop der jaren is JWB gegroeid naar een bureau met een team van zo’n 10 specialisten. Dat is natuurlijk niet zonder slag of stoot gegaan: Jan Willem Bijvank: “Om te overleven in de communicatiebranche is voortdurende innovatie een noodzaak. Juist door daar op in te zetten hebben we de afgelopen crisis overleefd zonder ooit in de gevarenzone terecht te zijn gekomen.” Dat is hele prestatie, temeer omdat het bedrijf niet alleen te maken kreeg met teruglopende reclame-budgetten bij de opdrachtgevers, maar tegelijkertijd ook met ernstig zieke teamleden en helaas een indrukwekkende reeks inbraken. Gelukkig zorgden het op service gerichte  team en het bewandelen van nieuwe communicatiewegen voor constante goede resultaten.

JWB werkt zowel in de business-to-business markt als in de markt voor consumentenproducten. Tot de klanten behoren veelal toonaangevende landelijke, en in enkele gevallen, internationale organisaties. Bij een aantal grote spelers (o.a. ING en Achmea) is JWB preferred supplier, zeg maar hofleverancier. En niet zonder succes: een voor ING gemaakte campagne won vorig jaar in Londen een prestigieuze internationale onderscheiding. Maar ook voor het Zeewolder bedrijfsleven is JWB actief. Zo werd het logo voor het Zeewolder Centrum (De Winkelhaven) door hen gecreëerd en zijn ze actief voor een flink aantal plaatselijke ondernemers (waaronder VandeMoortele, LEON Zeewolde, HobbyTime en vele andere).

Zoon Tim die afgestuurd is in Nieuwe Media en Digitale Cultuur is eveneens bij het bureau werkzaam. Hij begeleidde het traject van traditioneel reclamebureau naar een eigentijds multimedia-bureau waarin de nadruk niet meer alleen ligt op grafisch ontwerp, maar nadrukkelijk ook op advies, techniek (3D) en het leveren van content (tekst).

“Waarom we blij zijn met de nominatie? Het is leuk om genomineerd te zijn! Na 18 jaar als actief Zeewoldens bureau, is het een feestje om te kunnen laten zien wat we in eigen dorp in huis hebben.”

Meer informatie oop de website van JWB Creatieve Communicatie www.jwbcom.nl